Lasalé’s 5th international symposium from the 18 and 19 mars 2021 online
All necessary information is available on the symposium’s website.
Le soutien à l’activité de médiateurs et médiatrices scolaires et d’acteurs et actrices de promotion de la santé en milieu scolaire.
Keywords
HEP-Vaud, L’activité des professionnels occupant des fonctions ressources en milieu scolaire, Promotion de la Santé et Prévention en milieu Scolaire (PSPS).
Allenbach, M., Gabola, P., Moix Wolters, C., et Sauer, C. (2021, juin). Le soutien à l’activité de médiateurs et médiatrices scolaires et d’acteurs et actrices de promotion de la santé en milieu scolaire. Communication présentée à Colloque TRESSE, Rouen, France.
Training session on the 12th February 2021 at the HES-SO within the CAS « Protection de l’enfance ».
Role(s) and conception of roles in the face of early school leaving
Cathy Day & Corinne Monney
Les inégalités scolaires : ici et ailleurs.
Organisé par PÉRISCOPE (Plateforme Echange, Recherche et Intervention sur la Scolarité: Persévérance et Réussite)
Présentation des inégalités sous plusieurs angles différents
Information sur l’intervention: infolettre_13_avril_2021
The relation to writing of two students with autism spectrum disorder [Poster].
Boisvert-Hamelin, M-E. & Odier-Guedj, D. (2021, July 5-7). The relation to writing of two students with autism spectrum disorder [Poster], 6th World congress of the International Association for the Scientific Study of Intellectual and Developmental Disabilities (IASSIDD), Amsterdam.
Enabling school success but struggling with quality of life: Families in Canada and Australia [Poster].
Odier-Guedj, D., Chatenoud, C., Dooley, K., (2021, 5-7 July). Enabling school success but struggling with quality of life: Families in Canada and Australia [Poster], 6th World congress of the International Association for the Scientific Study of Intellectual and Developmental Disabilities (IASSIDD), Amsterdam.
Activités formelles et informelles d’apprentissage à domicile visant le développement des premières compétences en mathématiques d’enfants de 4 à 6 ans : étude de l’influence du background familial ainsi que de l’environnement mathématique et scolaire offert par les parents à domicile.
Keywords
Pre-school, parental involvement, mathematics.
Poncelet, D., Tinnes, M., de Chambrier, A.-F., & Dierendonck, C. (2021, March 18). Activités formelles et informelles d’apprentissage à domicile visant le développement des premières compétences en mathématiques d’enfants de 4 à 6 ans : étude de l’influence du background familial ainsi que de l’environnement mathématique et scolaire offert par les parents à domicile. Paper presented at Les « alliances » face aux « nouvelles » problématiques éducatives à l’école : enjeux, tensions et controverses, Online.
Children’s Voices from a Remote School in Uttarakhand, India: Contextualising Inclusive Education [Communication orale].
Rangarajan, R., Sharma, U., Grove,C., & Odier-Guedj, D. (2021, September 2-6). Children’s Voices from a Remote School in Uttarakhand, India: Contextualising Inclusive Education [Communication orale], European Conference on Educational Research, Genève, Suisse.
Luxembourg Perspectives on Pre-Service Teacher Motivation: What Factors Influence the Choice of Becoming a Teacher, Perseverance and Success?
Keywords
Teachers, dropout-persistence, university admission, motivation.
Rivas, S., Poncelet, D., Reeff, A., & Busana, G. (2021, September 02). Luxembourg Perspectives on Pre-Service Teacher Motivation: What Factors Influence the Choice of Becoming a Teacher, Perseverance and Success? Paper presented at 15th Conference of the European Sociological Association, Barcelona, Spain.
Related content